خبرنگاران زبان گويا و وجدان بیدار جامعه هستند

17 مرداد، یادآور بزرگداشت انسان های فهيم، فداكار و ازخودگذشته اي است که طلایه داران دانش و آگاهی، چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویای جامعه خود هستند، انسان هاي پر تلاشی که برای بازگویی حقیقت و تنویر افکار عمومی از جان و دل تلاش نموده و وجدان بیدار جامعه هستند.

خبرنگاران نقش موثري در گفتمان سازي و مطالبه گري و تبديل آموزش و پرورش به اولويت و دغدغه اصلي كشور دارند و بزرگترين ظرفيت را جهت بسيج  و مشاركت ملت، دولت و مجلس براي اجراي طرح ها و برنامه هاي آموزش و پرورش در اختيار دارند.

مهم ترين كار خبرنگاران حوزه تعليم و تربيت، كمك به آموزش و پرورش براي شناسايي موانع و محدوديت هاي توسعه و پيشرفت آن است، تجزيه و تحليل مسائل و مشكلات آموزش و پرورش با استفاده از نظرات و ديدگاه هاي صاحب نظران حوزه تعليم و تربيت و ارائه راهكارهاي علمي و عملياتي براي برطرف كردن آنها از اين جمله است.

 17 مرداد، یادآور بزرگداشت انسان های فهيم، فداكار و ازخودگذشته است که طلایه داران آگاهی، چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویای جامعه هستند، خبرنگاران پر تلاشی که برای بازگویی حقیقت و تنویر افکار عمومی از جان و دل تلاش می کنند.

هیچ واژه‌ای به درستی نمی‌تواند خدمات ارزشمند خبرنگاران حوزه نظام تعلیم و تربیت را توصیف کند. آنان با برانگیختن روحیه کنشگری، جست و جوگری و مطالبه گری در جامعه نسبت به مسائل نظام تعلیم و تربیت و تبدیل آن به گفتمان و دغدغه اصلی ملت، دولت و مجلس، کمک شایانی را برای توجه افکارعمومی به آموزش و پرورش كرده اند.

اجرای کامل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نهادینه سازی فرهنگ تحول آفرینی و تحول خواهي در جامعه در گرو همراهی، همکاری و مشارکت فعال و موثر متخصصان امر رسانه با نظام تعليم و تربيت است، کسانی که می توانند با روش های خلاقانه، فناورانه و موثر خود در اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی، زمینه مشارکت فعال و موثر مردم را در اجرای برنامه ها و طرح های آموزش و پرورش فراهم کنند.

نقش خبرنگارانی که دغدغه تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم را دارند در ترسیم چنین تصویر جدیدی از فضاهای نوین یاددهی و یادگیری در اذهان عمومی غیر قابل انکار است، آنها باعث شدند تلاش، کوشش و فداکاری فرهنگیان در نقاط مختلف كشور به خوبي منعكس شود و مردم با فداكاري و ازخودگذشتگي معلمان بيشتر آشنا شوند.

روز خبرنگار را به همه عزیزانی که افتخار آگاهی بخشی به افکارعمومی را بر عهده دارند و درصدد نهادینه سازی فرهنگ تحول آفرینی و تحول خواهی در فرآیندهای تعلیم و تربیت در جامعه هستند، تبریک و تهنیت عرض نموده؛ موفقيت و سربلندي روزافزون آنان را از درگاه خداوند متعال مسئلت داريم.